20110615

Selamat Hari Abah

Hello & assalamualaikum wbt. Hey, this week adalah Father's Day. I'm actually don't know when is exactly Father's Day ni, I had no idea. *Siapa tahu boleh lah bagi komen dekat bawah nanti eh.. ehehe. Setiap kali Mother's Day people more noticed excited about it compare to Father's Day. It's look macam Father's Day ni kurang penting. Pada saya, sepatutnya Father's Day atau Mother's Day ni tak patut disambut pada hari yang dah dikhaskan saja instead of, patut di sambut bila-bila masa yang kita nak. Ya tak? Maknanya di sini, ibubapa kita haruslah dilayan, disambut baik pada setipa hari. Treat them as the very special one everyday. We as a son, perlu membalas jasa dan pengorbanan ibubapa kita yang telah bersusah payah membesarkan kita dari sebesar tapak tangan hinggakan lebih tinggi dari mereka mungkin atau dah besar panjang ni atau dah tua-tua bangka ni. Ayah dan bonda berusaha memerah keringat untuk mencari rezeki siang mahupun malam, daddy berjaga pada malam hari sewaktu kita bayi untuk mendodoikan & menghayunkan buaian kita, mama yang menyusukan kita, abah yang menghantar & menjemput kita pergi & balik sekolah, ibu yang menyediakan sarapan pagi, makan tengahari untuk kita, walid yang bagi kita duit belanja sekolah, ummi yang memandikan kita sewaktu kecil, ayah yang mengajar kita merangkak, bertatih, berjalan & berlari dengan baik dan segala yang mungkin sehingga kita dewasa ini. Kalau nak diikutkan takkan mampu terbalas jasa-jasa & pengorbanan yang dibuat terutamanya si ibu demi kepentingan anak yang dikandung selama 9 bulan dalam badannya. Kekadang kita terlupa yang kita merupakan insan yang istimewa di mata ibubapa kita. Walau kita tinggal berjauhan dengan mereka, kita perlu ingat yang we still have parents, bersyukurlah masih ada ibu dan bapa. They are a sweet couple ever in our life. They still and always love & be by our side for us so, we have to pay back for what they gave to us all this while. Kita sebagai anak harus menjaga qalbun ibubapa, jangan buat benda-benda yang boleh menconteng arang ke muka ibubapa kita. Don't dissapoint our parent.
Mungkin dengan adanya sambutan Father's Day & Mother's Day membuatkan kita lebih sedar betapa besar pengorbanan ibubapa dan pada hari inilah masa yang ideal untuk kita melayan ibubapa kita dengan cara yang terbaik dan sepatutnya. Takkan nak bagitahu jugak kot apa yang patut korang buat kan?.
Okey, I just hope all of you enjoy with your family to celebrate this coming Father's Day. Maybe dengan chill out together or even have a picnic ke. Mesti sweet sangat.

Saya hanya nak ambil kesempatan yang Allah berikan untuk mengucapkan
SELAMAT HARI ABAH
kepada ABAH tercinta, ENCIK JASMI BIN JALAR.
ABAH YOU ARE MY HERO!
HAPPY FATHER'S DAY TOO TO ALL FATHERS ALL OVER THE WORLD!



p/s: walau abah tak membaca ini. i hope you know that i love you abah! insyaAllah nanti kita celebrate sama-sama. *terharu

No comments:

Post a Comment