20110627

Perkhabaran Isnin

Assalamualaikum & selamat petang yang panas.
Entry ini ditulis kerana aku masih duduk lagi di rumah tanpa sebarang pekerjaan tetap selama cuti ini. Angan-angan memang tinggi untuk kerja. Bak kata ayah aku, muka aku macam takda orang nak bekerja. Mungkinkah sebab muka aku ni masih muda remaja, setahun jagung? Aku pun tak pasti. Takpalah bersabar. Mungkin lain kali rezeki itu akan tiba dari Dia. Dia Maha Mendengar segala permintaan hamba-Nya yang lemah ini. Kepada kawan-kawan yang bekerja, saya ucapkan enjoy your work & take it seriously for this quite short time till we meet again later. 

Tengahari ini jugak dah keluar result semester lepas. Semua hasil usaha yang tak seberapa keras aku & masih memikirkan soal lain which is not really concentrate on my study. Ada sibuk sikit-sikit bab lain jugak lah maknanya ni. Hasilnya, sekali lagi hati aku kurang senang dengan result yang dikeluarkan walaupun meningkat sikit. Alhamdulillah wal Allahuakbar. Bak kata Albert Einstein, "Semakin banyak ilmu yang aku pelajari, semakin aku rasa diri aku bodoh." (kalau salah harap betulkan kata-kata ni) Kekadang aku rasa begitu. Atau kata-kata ini mungkin itu hanya alasan kerana anggap otak kita semakin lembab & tua? Instead of anggap diri kita ini semakin kecil di sisi Dia yang Maha Berkuasa di seluruh alam semesta.

Apa-apa pun, TAHNIAH kepada kalian yang cemerlang, Dean List untuk semester ni. Sesungguhnya diri ini cemburu dengan kejayaan kalian. Ini boleh dijadikan pendorong semangat atau catalyst untuk aku terus berjuang dalam menuntut ilmu di jalan yang diberkati Dia.


InsyaAllah.
p/s: at least i'm trying than cheating.

9 comments:

  1. bersyukur la amirul . sekurang - kurangnye result kita hasil dari usaha kita sendiri . AT LEAST WE TRYING THAN CHEATING ;P

    ReplyDelete
  2. i like. at least we trying than cheating. tahniah! :)

    ReplyDelete
  3. athirah: ye saya amat bersyukur sekarang.. :) TQ Allah

    ReplyDelete
  4. Adah: tq for the 'tahniah'! yelah. kene jujur. tahniah juga.

    ReplyDelete
  5. semoga pncapaian sem lepas menjadi batu loncatan untuk berjaya lagi d masa akn datng... insyaallah

    ReplyDelete
  6. izzat: insyaAllah... sama2 lah kita berjaya!

    ReplyDelete
  7. amirul,tahniah..radhie dekan..tahniah..:)

    ReplyDelete
  8. Feena: trima kasih. tahniah jugak, no matter dpt brapa pun. ;)

    ReplyDelete
  9. yup...no matter..kite dah usehe yg terbaik..dan biase markah tu ALLAH tentukan..:)

    ReplyDelete