20110620

La la la. Kerja

Assalamualaikum semua. Pejam celik pejam celik dah sebulan lah jugak saya bercuti semester break. Dari Konvensyen PEMADAM, majlis kahwin saudara mara, jalan-jalan holiday semua dah dibuat. Ha! tapi satu benda yang belum buat untuk masa ni which is working! Adoyai, sebenarnya start awal minggu lepas baru apply kerja. Tapi, masih tak dapat calling dari tempat yang nak kerja tu. (T_T) Ada yang kata tunggu lepas dua minggu dari tarikh yang interview haritu. Ada yang macam confirm, cakap macam dah memang boleh kerja. Tapi macam haram takda follow up pun untuk dipanggil kerja. Ni apa kes ni? Gambar, fotostat i/c pun dah bagi ni?? Maybe, sebab first time aku nak berkerja menghambakan diri kat tempat kerja. Lagi satu ada yang tempat yang nak tanya pasal vacancy tu nak pekerja perempun saja pulak tu. Hiassshhh diskriminasi jantina jugak ni. watdafish &$#!*

Mungkin ni lah antara sebab-sebab berlakunya pengangguran (bukan buah anggur okey) atau orang kampung saya panggil jobless or unemployed dalam kalangan belia sekarang ni. Atau mungkin terlalu memilih kerja. Perhaps?

So, kepada majikan-majikan di luar sana saya menyeru untuk ambil lah saya kerja. I'm begging. haha. but not too desperate tau! Sebab saya punya misi. Misi apa? This is my possible mission! *klik sini Sebenarnya lebih dari misi tu. PLEASE! Harap-harap minggu ni dah boleh berkerja. hehe... Doakan saya kawan-kawan.

Okey sampai sini saja, ADIOS! : )

4 comments:

  1. teruskan berusaha dan berdoa..jangan putus asa..:)

    ReplyDelete
  2. Izzat: Alahh izzat ni, bukan nak bagi semangat. Tak suka. Holiday sudah lah..

    ReplyDelete