20110514

4 Sahabat

Hooray akhirnya. Akhirnya semester break datang lagi.
Siapa tak gumbira?


Mana taknya, semua beban kerja assignment, quizez, test & etc. dah lepas untuk semester ni.
Tapi ingat, ni baru habis tahun satu beb. Dah kenapa kali ni beb beb segalak nih. Haish bahasa bahasa.


Baiklah kali ni cuti 4 bulan.
Dalam benak kepala aku nak bekerja. Nak cari duitlah katakan.
InsyaAllah ada rezeki nanti dapat lah kerja yang halal.
Saya jugak percaya mesti kawan2 yang lain mesti menyibukkan diri jugak time cuti semester ni.


Dalam masa 4 bulan 'kerinduan' kat geng2 yang rapat mesti timbul nanti. Yelah, before this kawan2 kita yang take care kita kalu kita demam ke, ada problem ke, teman gossip ke (opss jaga mulut anda), 'candlelight-dinner-partner' kita ke & apa2 lah yang sewaktu dengannya. Kalau sibuk wat assignment pun dengan mereka jugak. Sampai dah muak asyik tengok muka diorang je. Tapi takpa.

Sini nak cerita sikit pasal profil2 geng yang rapat dengan saya kat Skudai.

1. Bob. Bukan, bukan Bob the Builder yang cartoon tu.

Panggil Izzat pun boleh.
Dari namanya pasti anda tahu orangnya macamana. Gagah sungguh + pujaan malaya.
Bob adalah roomate kesayangan aku tahun ni. hehe.
Yup. I did care 'bout him. 
Nak tau tak, Bob ni 'die-hard-fan' Amir Maharajalawak tau. Haha. Nama sama plak.
Aku harap dapat duduk dengan si Bob lagi tahun depan. Tak tahu lah kalau dia nak ke tak.
Bob tak lah LAME sangat sebab dia ada belog. Bukan coolblog, tapi laman belog lah.
Kalau nak jenguk2 belog dia klik lah sini ye. Dia blogger kesepian. Menarik lah jugak siap ada lagu lagi beb. Kau hado? Pak cik pun tak hado.


eh bob anda nampak kurus dalam gambar atas


2. Radhie aka Ustaz Didi (nama terbaru gitu, jangan marah klu ak mention kat sini).

Si Radhie ni budak Kg Gembut, Tanjung Sedili, Kota Tinggi. Alamat penuh tu.
Anak jati Johor tu & dia ni kembar. Nama kembar dia Rafiq pulak tapi, sorang study kat UTM sorang lagi kat UPM.
Satu benda yang interesting pasal dia ni, dia terel buat silap mata, MAGIC! Kembar dia pun sama jugak tau. 
Radhie minat sangat dengan lagu2 lama, klasik gitu. Alah, lagu2 kat Klasik Nasional / Sinar fm tu. && Ahmad Jais lah idola dia ni. Percaya tak? Percayalahhh!  
Lagi satu, Radhie hebat subjek Math for GIS. Kalau tak faham maths refer dia, instead refer to lecturer. haha. Thanks a lot Radhie atas ilmu yang ko ajar aku. Nanti ajar lagi ye...
Dia pun ada belog jugak. Haruslah. Kalau nak jenguk2 belog dia klik sini.


simpy radhie


3. Aqiff atau nickname dia MAAW. Apakah MAAW tu? Find it urself. *chehhhh..

Aqiff sebilik dengan Radhie. Dia ni asal dari Kelatan. Owhh Abe Klate rupenya. Tapi, stay dekat Kajang.
Satu sikap yang best kat Aqiff ni, dia sorang yang relax + chill je. CHILLEX bro!
Kalau dah nak exam pun dia still relax je. Maybe dia dah pandai. Siap layan movie lagi tu. Lain orang lain caranya kan? I like.
Aqiff ni seorang businessman yang berkaliber & berwawasan. Actually, Bob & Radhie pun businessman jugak, bawah satu business group yang sama. Nama group tu DEVO. Nama profile kat FB diorang bertiga sama2 ada nama DEVO. Businessman muda lah katakan. huhu
Bakal millionare $. InsyaAllah kau boleh, kalau dah kaya jangan lupa aku ye Qiff. Kepada sesiapa yang nak masuk line, status dia pun eden tak tau. Konpius eden. & sorry, he got no blog, just FB.


awat kepit ketiak?


Rasanya sampai kat sini jelah celoteh aku pasal geng2 yang rapat dengan aku. Kalau dah menghupdate belog, aku memang tak hengat donia.
Anyway, selama setahun aku berkenal dengan korang, sama2 redah segala susah senang, since kita jumpa time minggu MTM, aku nak minta maaf towards every wrongs i did all this while. Seriously. Halalkan makan & minum aku ye. 0-0. I'm just a weak boy.
Korang memang among the best person i meet in life. Baik buruk korang aku terima & aku harap korang pun macam tu jugak. Terima Kasih Sangat! Honestly.

Sorry kalau petang2 aku tak dapat nak main futsal sama2 even jersey team dah ada. Ini kan pulak main futsal time malam. Semester depan aku akan cuba luangkan masa dengan korang & budak lain. Ok. I'll try.

Naik semester depan jumpa lagi dengan semangat baru untuk belajar. :)
I hope you are still who you are. Maknanya tetap orang yang sama but a better person.
Jaga diri masing-masing time cuti semester ni ye kawan-kawan.

With God Willing,
InsyaAllah... 
















Till here.
With Love,
From Amirul.


3 comments: