20110329

A Newly-born Photographer

Assalamualaikum wbt.


After few days or even weeks tak update blog, atas permintaan ramai, update lah juga akhirnya...
Ceciter, ceciter...
Fine.


Oklah kita citer pasal photography competition yang saya join dalam kampus baru2 ni.
Suka lah tu, suka lah tu.
No, maksud saya korang suka lah ye bila saya nak bukak citer.
Anyway, buat kali pertamanya/julung-julung kalinya in my life joined UTM Photo Challange pada beberapa minggu yang lepas. Tak disangka-sangka saya menang pulak tu.  


YES, I WIN for digital compact cam category!! *muka malu2 & bangga sikit. 
Hadiah nya tak payah citer. Memang lumayan lah. :)


Yelah, mana tak bangga gambar tu hasil kerja kita. Bukan senang nak menang.


Experience nya mmg memenatkan lah nak shoot nice scene. Berbasikal segala. Maklumlah takde transpot lain. Berjurai-jurai peluh berkayuh ke hulu ke hilir.
For this time, mintak tolong kawan2 untuk pose for few shoots. TERIMA KASIH sangat kawan2 grup fieldwork yg involve, korang mmg sporting. 


But it's all worth because judges suka gambar saya+model2 nya jugak! hahaha
GEMBIRA.



FYI also, last saturday, saya join for second time photo competition, LENSA BATTLE pulak. Battle ni sempena Pesta Konvo UTM Ke-46.


Fuhh!..
Pagi hari yang sama jugak ada exam Mandrin. Memang bertungkus-lumus, lepas satu satu.


Kali ni masuk saja nak mencuba nasib, mana tau ada rezeki boleh menang lagi. Ada ajak roomate join sekali tapi, dia tak nak & tak boleh sebab ada comittment lain. Takpe, diri ini sanggup join sorang.. hmmm.


Dengan high determination-nya, shoot lah scene yang menarik kat pesta tu. Hambik kau, pesta konvo sebelum ni tak pergi, kali ni, berkali-kali pergi.
Pagi petang malam.
Redah jelah, even panas & hujan.


Finally, hari ahad hari annoucement pemenang. Rasa mmg susah nak menang kali ni. Dah lah tak dpt nak gerak pergi tapak pesta untuk announcement petang ahad tu sebab hujan then tak ada transport. Takpalah.

Few hours later...
jeng jeng jeng


Tiba2, sorang classmate yang juga crew untuk pesta konvo text me a message. Dia bagitu;


"Salam, tahniah...kau menang lensa battle. :)"


Alhamdulillah again, ya Allah. Memang kali ni rezeki aku nak menang.


WAH, LIHAT LAH DUNIA.. (apa aku merepek ni??)


Memang feeling good sangat2 time tu. BERBALO-BALOI bak kata Amy Search.
But, hadiah tak dapat lagi.
Malam tu, baru pergi tuntut hadiah yang menang untuk the same category I entered before. weeee... !

This is the prize,

*aku rasa macam satu wing dah tau ni sebab kerja kawan2 aku. :(

Those yang tak tau camera jenis apa ni. Ini LOMO camera.


See. Orang tak ada experience masuk photo competition pun boleh & yakin menang tau. Para readers sekalian, korang patut take a lesson dari experience saya ni. Bukan untuk join mana2 competition je tapi, to achieve life's goals.


Behind this success, I would like to say;


THANK YOU, TERIMA KASIH, XIE XIE, SYUKRAN & sewaktu dengannya kepada classmate,
ATEN coz' lend me your camera for these competitions.

Kalau nak pinjam lagi boleh?  hehe.
Memang lucky lah guna camera NIKON kau.
Plus, buat assgmnt video IT pun menjadi juga.


But, kadang2 rasa bersalah pulak pinjam kamera tu.
I think I should buy a new one. DSLR mungkin.
Oh no. Yang biasa dulu, sebab tak mampu.
Guna kamera yang menang tu dulu..
(cuba ber monolog di sini)




Alright. Sampai sini jelah cerita nya. 
Tunggu post yang seterusya kawan/followers.
Happy to share.

*If there is a will,
there will be a way.
Just Do It
because
Nothing Is Impossible,
guys!*


Anda dijemput untuk tinggalkan komen. So, i will get any feedback from this.
TQ.

8 comments:

  1. Tahniah amirul!!!
    *If there is a will,there will be a way. Just Do It because
    Nothing Is Impossible,
    guys!* (LIKE)

    ReplyDelete
  2. tahniah. anda ada bakat sebagai photographer. :)

    ReplyDelete
  3. tahniah tahniah..wei, letak la hang punya gmbr tu...

    ReplyDelete
  4. Radhie: trimas bro.

    Amalina: cikit2 boleh lah. trimas too.

    Dyan: trimas jugak. insyaAllah kemudian.

    ReplyDelete
  5. tahniah..!!minat fotografi ke jugak ke..?

    jemput ke blog saya ye amirul..
    hidayahmystory.blogsopt.com

    ReplyDelete
  6. Hidayah: thanks.. minat lah jugak. huhu
    orait, nnti saya baca. ;)

    ReplyDelete
  7. hahah... tahniah yg tidak terhingga roomateku..
    i will support u....
    jgn lupe join lg yer competition...
    anda mmg berbakat...

    ReplyDelete
  8. izzat: terima kasih. jgn puji lebih2, malu saya.

    ReplyDelete