20110120

Ohh Fieldwork!

Syukur Alhamdulillah sebab still diberi peluang untuk bernafas dan hidup. Bukan apa, saya just nak ingatkan bahawa kita kenalah bersyukur denagn nikmat kurniaan Tuhan. Jangan sesekali mengabaikan perintahNya.

Tak naklah membebel banyak. Kita kembali kepada topik di atas which is bout my fieldwork. Prof dah bagi kita kerja Traverse pada minggu ketiga & untuk itu, dapatlah group baru. YEAH! Akulah orang 1st yang suka sebabnya; nama aku dalam list lecture nombor satu, secondly pulak, dapat satu group dengan roomate sendiri, Izzat a.k.a Bob.

Tapi, yang agak tak best-nya bila Prof tunjukkan kitaorang punya map untuk survey ni. MasyaAllah... Besarnya area survey. Infact, paling besar kot antara group2 lain. DUGAAN.


merah tu area survey kami

So, yesterday is the first day kitorang mulakan fieldwork untuk semester ni. Dari pukul 9am sampai pukul 12.30pm berjemur dengan equipment2 nya. Group kitorang still kat 1st point. Fuhh memang sakit lah. Dah lah ada miscalculation here and there. Itulah sebabnya tak boleh proceed untuk ke point kedua. DUGAAN.

Masa pun dah 12.30 pm, kitorang pun decided untuk pulangkan all the equipments to the lab. Masalahnya sekarang, kalau tak silap, almost all the group still dekat 1st or 2nd point. That's mean, kitaorang punye fieldwork macam tak buat apa2 atau maybe macam baru budak baru belajar buat benda ni. (*Prof tolong kitaorang Prof n not to forget kpd lab assistance kami yang baik hati)

Plus, memandangkan fieldwork ni diberi tempoh dalam 2 minggu saja. So, group saya decided untuk buat hari Ahad ni. (*Tak kisah, tak kira. Tu memang kerja kami!) Terpaksalah korbankan hari Ahad untuk berehat kan? :(

Saya just berharap yang saya dapat handle n operate Total Station dengan baik. So that, tak lah terasa WTTuttttt! macam mana aku nak guna benda ni??? huhu..

Ok lah, harap2 lepas ni semuanya berjalan lancar dan sempurna hendaknya.

Wallahualam.


teropong-teropong



**Chaiyok2 to all my group members: Izzat, Syalini, Fiza, Saadah & Eisya.

6 comments:

  1. chaiyok chaiyok! all the best for the next fieldwork! :)

    ReplyDelete
  2. hohoho..harap2 jd la ahad nih..
    doa2kan yer...

    ReplyDelete
  3. arie ahad ni bt tul2 ok...sampe ptg..hahah

    ReplyDelete
  4. Amalina:tq. all the best too.
    Saadah:harap2 gitulah.
    Izzat:go bob! :))

    ReplyDelete
  5. Radhie: Yup. Kesabaran amat diperlukan di sini...

    ReplyDelete